Brev:
Fast føde - 5 mdr.
16. februar 2016
Alder:
5 mdr.
Fast føde - 5 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar vedrørende Olivers søvnrytme. Det hele kører så fint nu. Det viste sig, at hans meget urolige nætter skyldtes, at han slet ikke var mæt. Vi begyndte for 2 uger siden at give ham flaske med mme, og lige siden har han sovet som en drøm. Det er så befriende og han er så meget mere glad. Tænk, nu vågner han med et smil i stedet for et skrig :-)
Lige inden vi startede med mme, havde han smagt majsgrød to gange. Vi valget dog at stoppe med grøden, så hans mave ikke både skulle arbejde med mme og grød på samme tid. Nu er vi så småt gået i gang med majsgrød igen, og han er vild med det. Men hvor meget og hvor ofte skal han have grød i starten? Han er som du ved cirka 4 måneder og 3 uger - og meget sulten :-) De første gange fik han 2-5 teskeer. I går lod jeg ham spise, og han spiste hvad der svarer til to store spiseskeer. Er det fint? Han lader ikke til at have problemer med maven endnu.
Hvor mange forskellige slags grød bør man anvende i starten? Er det godt med mange forskellige smagsvarianter eller skal han lige have en chance for at vænne sig til én smag først? Jeg har endnu ikke blandet andet i majsgrøden, men kan læse mig til, at mange blander frugtmos i. Er det bare noget, man selv vurderer?
Og til sidst: Hvor meget vand bør han drikke under et grød-måltid? I går da han spiste den lidt større mængde grød, drak han måske 5 ml vand til. Til gengæld tog han 120 ml mme efterfølgende :-)
Jeg ser frem til at læse dit svar!
Kærlig hilsen
Christine